Friday, November 11, 2011

Lukisan Bernilai RM194.4 Juta




Firma lelongan Sotheby di sini menjual sebuah lukisan abstrak karya Clyfford Still pada harga AS$61.7 juta (RM194.4 Juta) dalam satu lelongan kelmarin, sekali gus mencatat rekod baharu untuk pelukis AS berkenaan.

Lukisan yang berjudul 1949-A-No. 1, menampilkan gabungan corak abstrak berwarna putih, hitam dan merah pada kanvas. Harga anggaran lukisan tersebut ialah antara AS$25 juta (RM78.8 juta) hingga AS$35 juta (RM110.37 juta).

Aku yang buta seni kah? Tengok2, tilik2, belek2, RM50 pun rasanya aku tak beli kut. Hahahaha... maaf yer bagi peminat lukisan kerana aku memang tidak tahu langsung di manakah nilainya harga lukisan tersebut.

7 comments:

kakcik said...

Kakcik memang buta seni. Dijual dengan harga RM10 pun kakcik tak akan beli. :)

Lya Colours said...

saya pon x pandai menilai lukisan
kadang2 tgk macam dorg conteng2 je,sekali jual, hambek berjuta2 kauuu

lylaROCKprincess said...

wow...
harga macam tu untuk sebuah lukisan..
banyak benda penting yg lain yg boleh dibeli...
hurm..

eelobor said...

kakcik: sama lah kita... huhuhu

Lya Colours: susah nak faham jiwa orang berseni kan...

lyla: hahahaha....tau x per

Citarasa Rinduan said...

aku pongggggg buta..
samsung pun tak tau
(eh!!!!! hahaha)

abe Celoteh said...

haha.. bestnya kalau ada bakat cmni..

*∽ IZAN ∽* said...

oh tidakkk.. I pun ada masalah yang samaa....

cam ni 1 juta..? kalo I yang lukis mcm ni kasi FREE pun lum tentu orang nak uhuhuhuh