Friday, July 22, 2011

Aurat Perempuan: Sekadar Renungan & Peringatan Bersama

“ apabila mati seseorang anak adam itu,
maka akan terhentilah segala amalanya
kecuali 3 perkara iaitu,
sedekah amal jariah,
ilmu yang memberi manfaat,
& doa anak – anak yang soleh ”





Sekadar untuk renungan bersama. boleh baca kat sini jika mempunyai masa terluang.

11 comments:

sarah-najwan said...

molek sungguh perkongsian hari jumaat ini..muchas gracias~

Kakzakie said...

Bagus sangat Ee... perkara yg baik harus diperpanjangakan. Inilah dia satu dari 4 sifat terpuji - Tabligh...

Sharinginfoz said...

thanks bro ingat mengingati

Nik Zulkhairi said...

95% pompuan kat kl ni kawe tengok follow gambar A sampai F. susah nak jumpa mcm gambar yang bawah.

mama maman said...

Terima kasih diatas peringatan... wlpun daddy ai ada lagi tp wajib kita sebagai wanita menjaga aurat kan.. skrg wfe org, maka hubby la yg tgh tanggung dosa ai jika ai tak tutup aurat kan...:))

wahida said...

muhasabah diri jap...

Anonymous said...

Renungkan bersama...dipetik dr sebuah blog:

Empat jenis lelaki Yang Akan DiHeret ke Neraka Oleh Wanita

•Ayahnya

Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak mempedulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.....tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik oleh anaknya.

•Suaminya

Apabila seorang suami tidak mempedulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiam diri......walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak tinggal) maka dia akan ditarik oleh isterinya.

•Abang-abangnya

Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh pula ke abang-abangnya.....jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM....tunggulah tarikan adiknya di akhirat.

•Anak Lelakinya

Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak.......nantikan tarikan ibunya.

Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat...maka kaum lelaki yang bergelar ayah/suami/abang atau anak harus memainkan peranan mereka yang sebenar.

sayangsayangibu said...

terima kasih di atas en3 ni
kadang akk pun terleko jugak, terutama bila nak keluar dari dalam rumah ke parking kereta, nasib baik anak2 dara sekolah intergrasi, dioranglah yg tolong ingatkan.

amirah said...

insyaAllah,...

*∽ IZAN ∽* said...

InsyaAllahh.. mmg kena selalu ingatkan bab2 cam nih.. huhuhu

ibuintan said...

perkongsian yg baik...


tapi ada juga ayah yg tak suka anak dan isterinya bertudung