Thursday, May 26, 2011

Aku Tertipu Lagi Dengan P1 Wimax


jangan terpedaya dengan gambar ini

Huh....dalam pertengahan bulan ada terima bil wimax melalui email. Terkejut gak tetiba ada nilai -ve RM100 bermakna jimatlah untuk bulan ni. Aku pikir mungkin wimax memberi waiver di sebabkan talian mereka yang boleh di katakan banyak yang teruk berbanding ok. Kalau nisbah peratus tuh, 90% tak boleh pakai dan cuma 10% jer kalau nak ambil kira pun. Tetiba hari nie terima lak email seperti kat bawah;

Dear Mr Hensem (huhuhuh...ayat nie aku reka sendiri),

Due to billing system error, we have inadvertently sent you a wrong email dated between the 18 to 20 May 2011 with the subject “P1 Bill Statement Dated 14/05/2011”. We would like to apologize for this error and any confusion that we might have caused.

Please disregard the email as your plan is not billable. Please note that we have taken all the necessary steps to rectify the problem.

Once again, we would like to apologize for this error.

Thank you for your support and patience.

Best Regards,
P1 4G

Memang hampeh betul wimax nie. Sudah lah sebelum ini aku membayar bil bulanan yang mahal sedangkan perkhidmatan yang aku dapat cuma hampeh. Usahkan nak bagi waiver walaupun dah berpuluh aduan aku buat, malah siap boleh silap hantar email lagi. Nampaknya aku terus menjadi mangsa untuk kesekian kalinya. Bayar mahal tapi service hampeh!!!

22 comments:

Citarasa Rinduan said...

aku pun bengang bila sesuatu yang aku dapat tak berpatutan..

beb!! jgn marah, malam jumaat.... senyum

eelobor said...

hahahaha.....nasib baik kak limah menjelma di malam2 jumaat nih. kurang sket tahap kebengangan aku nih

zeqzeq said...

pengguna gitu laaa selalu terkeNA..

lusa sabtu

eelobor said...

zeqzeq: macam tau jer hari sabtu nie kawe di arahkan bertugas terpaksa rela kena bekerja. huhuhu....jangan di pikir sangat hok jauh tuh, kito hadap hokn dekat dulu...kito suddoh ari komis luh dengan perasaan gumbira

makcikkantin said...

Apa lagi mr hensem.....potongggg

eelobor said...

makcikkantin: huhuhu, tunggu masa jer nie..... on d way

Hanif said...

kekekekeke...org kat P1 Wimax ni memang slow....
Aku pakai DiGi pun slow..sekarang pakai Maxis dah OK..

pisangmalaysia said...

Salam Bro...
Gue pun dah terkene dengan P1WiMinNotMax ni...gue udah lama potong...dia minta gantirugi , gue kabor kat dia, nanti gue minta riban2 kat dia dalam tribunal sebab dia servisnya min bukan max!Terus dia kate x payah bayor..kih kih kih..orang meniaga bro..sekarang gue berbahagia dengan streamlinerzzzz...68 je bulan2...selamat mencuba..amal-amalkan...

Ciklinn said...

mmg betol ciklinn ni pun kenangkan kontrak jer nih... mmg hampeh P1 Max.... ciklin kan kalo tenet slow mmg tel jer tukang jawab tel kat p1max tu..... bayo mahal2.. tapi ujan jer lembab n kadang takde langsung..... sebijik mcm astro... gGgggrrrr....

Ciklinn said...

mmg betol ciklinn ni pun kenangkan kontrak jer nih... mmg hampeh P1 Max.... ciklin kan kalo tenet slow mmg tel jer tukang jawab tel kat p1max tu..... bayo mahal2.. tapi ujan jer lembab n kadang takde langsung..... sebijik mcm astro... gGgggrrrr....

*∽ IZAN ∽* said...

isk isk iskk.. sabor je lah. Ku hadiah kan lagu ' Tipah tertipu' ehehehhe

azieazah said...

Sudah sampai masanya bertukar kepada telco yang lain. Kita ada banyak pilihan. Gunakan hak pengguna secara bijak.

ejaMaria said...

nak buat mcm mana... pengguna selalu jadi mangsa... :(

NM02 said...

tukar unifi la bro...

little daisy said...

:) potong je bro...tukar lain!
bnyk lg pilihan lain dlm pasaran skang ni..

sarah-najwan said...

sabar bro..hehehe

pilih plan lain pulok..

akak sgt setia nge BB akak..hehee

sahromnasrudin said...

sy cadangkan sdra repot di TRIBUNAL TUNTUTAN PENGGUNA..jelas, ada unsur penipuan nie

puteri ain said...

igtkan P1 wimax ni ok.. upenya tak ..

nukilanaffiza... said...

aku dah lama bengang dgn Wimax nih...so walupun dalam kontrak tapi aku sanggup terminate walaupun kena bayar penalti...

servis indah kabar dari rupa...

wahida said...

uik, service hampeh kan...ramai blogger ckp mcm tu...

ieda said...

x pandai bab2 nie ..
tahu gune streymix ok jeww kat umah tu :))

azzey said...

mslh line tenet yg x pnh sudah2 kan..:(