Monday, March 28, 2011

Tidak Perlu Laporan Polis Jika Hilang Kad Pengenalan Atau Passport

Baca dalam laporan akhbar pagi ni dan terasa untuk berkongsi iaitu orang ramai yang kehilangan Kad Pengenalan atau Passport kini tidak perlu lagi untuk membuat laporan di balai polis. Bagi mereka yang ingin menggantikan dengan yang baru boleh terus memohon kepada Jabatan Pendaftaran Negara atau juga Jabatan Imigresen.

Peraturan terbaru ini mula di kuatkuasakan pada 1 Mac 2011 dan ini boleh memudahkan orang ramai untuk terus berurusan tanpa melalui banyak sangat tapisan dan juga birokrasi. Satu langkah pengenalan yang baik.

Jangan la pula ada yang kehilangan kad oku pun nak di suruh orang tu pegi buat laporan polis lak

7 comments:

sarah mohamad said...

tak baca lagi berita hari ni, tapi saya pun rasa memang langkah yang agak baik lah. orang ramai tak perlu susah2 pergi ke balai polis utk ganti ic baru.

sahromnasrudin said...

klau hilang buku ASB???

Cik SHiNJU said...

Ade tgk gak dlm brita smlm..
Elok la tu..leceh nk p lapor polis bagai...Dah pernah kena dulu mase ilang i.c...

bunga said...

bunga pernah hilang kad pengenalan..tapi mmg xbuat laporan polis ..ehhe..

*∽ IZAN ∽* said...

elok la tuu.. lagi senang...

eelobor said...

sarah: betul dan saya pun bersetuju

sahrom: saya pernah hilang gak dulu, tapi takde buat report polis pun.

cik shinjuku: leceh & memang melecehkan

bunga: hehehe...bunga dah ada ic sendiri eh? huhuhuhu

izan: benda yang baik...kita sokong

azzey said...

oo mcm tu ek?