Sunday, January 09, 2011

Nasi Arab di Restoran Saba, Setiawangsa


saje nak letak gambar si Muaz

Dah lama berhajat nak makan nasi arab. Hari nie tercapai juga hajat di hati setelah sekian lama. Mulanya tulis status di facebook jer. Ada beberapa kawan yang memberi cadangan dan aku terus google jer. Destinasi yang paling dekat dengan rumah adalah di Restoran Saba, Setiawangsa.

gambar nie aku ambik kat blog mamatisya

Lokasinya berhadapan stesen LRT Setiawangsa (opis KRU). Setelah membaca di laman blog mamatisya yang menceritakan pasal restoran nie, terus ajak wife makan tengahari kat situ tadi.





Semua nama2 yang di pesan tadi aku lupa sebab susah sangat nak ingat. Maklumlah pertama kali makan nasi2 macam nie. Yang aku tahu aku apa yang aku makan tadi, namanya LAMB HANITH. Ada 3 jenis dan HANITH adalah salah satu jenis. Aku nak cuba sebab tertarik ngan ulasan di blog mamatisha tuh.





Nak cakap sedap sangat, rasanya tak adil sebab ini pertama kali aku makan dan tak pernah makan lagi di tempat lain sebelum nie. Tapi masa aku sampai, tempat duduk memang penuh dan terpaksa tunggu. Mulanya dah nak kansel makan kat situ, dan nak pegi ke area Bukit Bintang sebab kat sana memang banyak restoran2 yang menyediakan makanan arab nie.



Dengan jumlah pengunjung yang makan kat situ, memang tak putus2 boleh di katakan sedap la kut. Harganya pulak memang dalam bajet aku tadi iaitu cuma RM59.40 termasuk harga minuman yang tak di letakkan gambar. Minuman adalah Milo Ais, Barbican Pineapple serta Yogurt Drink. Secara keseluruhan....berbaloi.

21 comments:

Ciklinn said...

aduyai ramai tol yg buat review restoren ni.. bikin guwe rasa nak makn2 kat situ jerk..

eelobor said...

apa salahnya mencuba....

Kalamhati said...

saba setiawangsa tak pernah lg..biasa makan kt sab cyberjaya je..

eelobor said...

"biasa makan kt sab cyberjaya je.." hehehe....kito baru jah make sekali. dio kiro kelah tepak make biaso2 jah bagi dio. hehehehe

Black Winter said...

sedap ke ni? nak try jauh la pulak. hehe

azieazah said...

Restoren al-Rawsha pun sedap menu nasi Arabnya. Dekat Jalan Damai (belakang Yow Chuan sana). Ayam dan daging kambing lembuttt sangat.

Barbican pun best. Lain dari yang lain, botol unik.

Sekarang ada cawangan di Jln Kg Pandan. Pegi la cuba di sana lak. Al-Rawsha. Dekat jer dgn Kompleks Sukan Kg Pandan tuuu...

eelobor said...

BW: nak kata sedap, sebab citarasa berbeza. namun bagi aku, berbaloi la dengan harga yang di bayar

kak azie: plaza yow chuan (karaoke) hehehe, dah lama takde kan? ihihhihi, memang asalnya saya nak gi makan kat situ (jln damai), tapi bila baca dalam blog (sapa ntah) dia bagi 3.9 daripada 5 bintang dan katanya biasa2 jer. sebab tuh saya pegi ke saba restoran.

mungkin lain kali akan cuba kat situ pulak.....

Citarasa Rinduan said...

salam..

wah......bestnya makanan di sana restoran arab yer..
aku kan..teringin nak makan kat tempat best2...
kalau aku kesana..ko tunjukkan jalan eik..
kalau ko rasa nak belanjer aku..lagi best....huhuhuhuhu

1,2,3 LARI...............

eelobor said...

ayu: kalu ko dtg KL, roger la aku ek. nti aku bawak ko pegi makan tempat2 sedap ek....kesiannnn....

hihihihihi

Citarasa Rinduan said...

ko percaya tak...aku ke kl tahun lepas sekali..itu pun ikut geng cik kiah nak bas...
hahahahha...poyo......

2 tahun lepas 2 kali..ke usj...
nampak gayanya..kalau aku kesana...aku upah ko eik jadi juru pandu..
upah macam biasa....15 sen.......
ada berani???

eelobor said...

ayu: nuffnang bagi 15sen. heheheh, ko nie asyik ngan rombongan jer. ingat zaman2 sekolah ker?

little daisy said...

sdpnye nampak...ni yg terliur mlm2 ni...biler plak blh gi sana wat review sendri :P

eelobor said...

hehehe, malam2 jangan makan berat2,

Haa Fakihah said...

sdp jgk la. sy penah mkn saba kt cyberjaya. barbican sedap!

Mohd Shafiq Izwan B Abdullah said...

agak2 student yg bajet sederhana boleh makan kt sane x?

eelobor said...

shafiq: rasanya ada pilihan lain kut. tapi, student sekarang dah byk duit kan. maklumlah, ptptn dpt gedebak... hihihihi

mama tisya said...

mkn kt restoran arab ni ada yg suka ada yg tk suka tp kalo rs nasi & daging tu mmg lain kalo nk compare kita mkn nasi beriani biasa...kita dh 2x mkn kt saba nanti nk try tmpt lain plak antara kwn2 yg suggest al rawsha & wadi hydramawt tp rege bole tahan mhl dr saba kalo tk silap

eelobor said...

betultuh mama tisya, minggu depan nak terjah ke rawsha sebab kawan2 ada gak suggest kat situh. apapun memang suka kambing, lembut jer daging tuh

mama tisya said...

sy br pegi restoran arab kt hadramawt,chulan, bole tgk link ni

http://mamatisya.blogspot.com/2011/03/hadramawt-chulan-squarekl.html

nanti nk try wadi hadramawt and ar rawsha plak

eskay alhabshi said...

ahad lepas pusing2 area ampang cari restoran arab tak jumpa. biasa makkan kt shah alam, section 7. sukaaaa.. hari ni google jumpa blog ni. nnt nk cuba mkn kt saba, setiawangsa/rawsya kg pandan. ekcelirawsya lg dekat dgn rmh. tp tmpt tu nampak grand betul. harga dia grand tak? huhu

eelobor said...

eskay: saya juga ada buat entri berkenaan restoran ar-rawsha. boleh cuba taip perkataan rawsha di bahagian carian untuk mencari entri2 berkaitan. secara peribadi, harga kat situ memang boleh tahan mahalnya. tetapi agak berbaloi walau mahal. cadangan, restoran saba di cyberjaya, murah & sedap