Tuesday, December 21, 2010

Iklan Gambar Produk Menurunkan Berat Badan Tipu ?

Pernah tak anda perasan iklan2 kat suratkhabar atau televisyen mengenai gambar sebelum dan selepas. Apa maksud sebelum dan selepas tu? Kebiasaannya bagi iklan untuk menguruskan badan. Ada gambar yang di ambil sebelum menggunakan produk tersebut dan juga satu lagi selepas menggunakan produk tersebut. Mesti anda semua pernah perasan kan?

Adakah anda percaya bulat2 dengan gambar tersebut? Hari nie aku mendapat tutorial mengenai penggunaan untuk mengubahsuai sesuatu gambar (edit picture) tersebut. Gambar daripada seorang yang gemuk boleh di jadikan kurus, serta macam2 lagi yang boleh di buat. Lantas aku teringat pada iklan2 kat suratkhabar mengenai penjualan produk2 untuk menguruskan badan. Ini membuatkan aku berfikir 2,3 kali sekarang tentang kesahihan gambar2 yang terpampang di ruangan iklan tersebut.

Mulanya aku nak letak jer video tutorial tersebut, namun di sebabkan blog aku nie ada pelbagai lapisan yang membacanya aku rasakan tidak sesuai., kerana ada antaranya masih di bawah umur. Hehehehe.....kenapa aku rasa tak sesuai. Nak tahu lebih lanjut, korang semua boleh tengok sendiri kat sini. Jika ada gak yang bawah umur tuh tengok, aku tak bertanggungjawab yer. Hehehehe...... jangan salahkan aku lak yer.

anggap jer cuma video tutorial dan pembelajaran

12 comments:

Amy Syaquena said...

As'salam...

jarang tengok iklan2 macam tue sebab dok sibuk mencari cara untuk menaikkan berat badan hu3...


p/s: jom tinggalkan detail diri di sinar raudah...

eelobor said...

heheheh, yang gemuk nak kurus, yang kurus lak nak gemuk....

eiysya zasya's said...

dasyat gle editting dia.. terkagum jap..


p/s: Belajar teknik photoshop..

♥ manje ♥ said...

salam

sama lah mcm kita... dok sibuk nk gemokkn bdn... sbb bmi tak berapa sihat hehe ~

azzey said...

eelobor: mmg rasa susah je nak pecaya. klu dh terbeli takut2 mcm membazir plak duit kita.....kena lbh berhati2 ..

atiEnabErn said...

eelobor : Rasanye nak berisi ckit kot .. kurus sgt mungkin x elok .. ha3

atiEnabErn said...

eelobor :http://atienabern.blogspot.com/2010/12/yeehhh-dapat-award-friend-ship-award.html

Halimkk said...

biasalah.. manusia ni tak pernah puas

MiszMaryaNe said...

perghh,
cik tertipuuu!! wuwu

eelobor said...

miszmaryane: hehehehe, mesti pernah beli gak produk nih

Citarasa Rinduan said...

nasib ayu tak suka dgn produk kurus...
kalau sapu-sapu atau bersenam..sure ayu percaya

eelobor said...

ayu kan dah slim gitu.....